Ett brev till min gympalärare 

Tack mellanstadie Agneta  (hette du så) för att du lät oss prova så många sporter och lekar. Jag minns rugby, handboll och ambulanskull. 

Tack Dire Straits älskaren på högstadiet. Jag minns plinthopp, kulstötning och innebandy i innebandy salen. 

Tack baskettränaren som vi hade som gympa lärare på gymnasiet. Du var hård men rättvis?! Jag minns prov på anatomi och löpning runt skolan.

Nu när jag tänker tillbaka så känner jag att jag haft tur.  Tre olika lärare men alla bra på sitt sätt. Vad som var bra? Dem var lite hårda och med en tydlig vision om vad barnen skulle lära sig. 

Kommentera

