Hjälp eller ohjälp?

Lästa precis min syrras inlägg om en herre som inte var så trevlig mot henne
Då kom jag och tänka på när jag två gånger under samma vecka var ute och cyklade fick höra – Du har lyset på. Eftersom jag cyklade hann jag inte svara nåt. Först tänkte jag: Jaha, skit i det du! Sedan tänkte jag: det är väl inte förbjudet att ha lyset på på dagen? Skit i det du kärring. Sedan tänkte jag: meh hallå har du (som är äldre) aldrig hört talas om dynamo? Min lampa lyser ju alltid när jag trampar, den går inte att stänga av alls.

Sedan förstår jag ju att damerna ville vara snälla och berätta för mig så jag inte skulle slösa batteri. Men mest av allt känner jag ändå. Låt mig va!

One comment

  1. Haha, precis! Man har det ju ändå så av en anledning som man valt själv oftast. 😛 Men visst går det att se det ur olika perspektiv för att underlätta psykbryt. 😉

Kommentera

