En dag ingen annan lik

Började dagen med ändrade planer. Hittade inte anteckningarna på vilka kapitel jag skulle läsa till skolan nästa gång utan jag ställde snabbt om och jobbade på i terminssammanfattningen istället. I morgon blir det förhoppningsvis lite lugnare tempo på jobbet (eller inte) och jag ser fram emot att rodda ihop genrepet inför Förskolansdag.

Jag har tänkt lite så här idag. Om man som barn (eller vuxen) provar på något nytt och får stöd i början för att sedan våga prova själv och känna att man lyckas så får man en bättre självkänsla och lust till att prova andra saker i framtiden. Det kan gälla träning tänker jag. Att få råd och stöd och hjälp tills man etablerat en vana eller blivit mer bekväm i övningarna eller vad det nu kan vara. Öva, pröva och lyckas. Barn-vuxna- same same.
”Förskolan ska lägga grunden för ett livslångt lärande. Verksamheten ska vara rolig, trygg och lärorik för alla barn som deltar.”lpfö 98/10

Kommentera

