Känslosam

Idag hade vi pensionsfest för en av våra anställda. Jag hade fixat barnvakt av finstaste Fru L och 20.00 mitt i alla tårdrypande tal fick jag likt Askungen dra från festen. Irriterande nog innan efterrätterna serverats. Vi sjöng en fin Lisa Ekdahl sång och sedan fick jag dra. Inte för att fru L krävde det men mina trött mössor till barn brukar ju sova vid åtta så det var lagom att få hem den och få dem i säng, helt enkelt.

H hade hjälp till att fixa maten och L hade väl mest spelat Ipad. Skönt att ha snälla vänner som ställer upp men jag hade gärna haft mannen hemma ikväll och sluppit avsluta mitt i. En man som i sina meddelanden avslöjar middagar med 4 sorters vin och vinprovning på vingård. Stackars honom…not.

20140424-221004.jpg

20140424-221017.jpg

Kommentera

