Ett varningens finger

Det sista jag gjorde i mitt lugna rehab pass igår var att böja mig några gånger framåt. En framfällning för att stretcha ut det där som gör lite ont i svanken. Då gör jag illa mig…sträcker till nåt på ANDRA sidan mot där det brukar göra ont. Allvarligt talat hur tråkigt är det inte. Springa 20km går fint men att böja sig lite hit och dit går inte alls. Hade lite känningar under dagen på jobbet och var osäker på om jag skulle hoppa över träningen eller inte. När jag hemma först vilat lite och sedan dammsugit kändes det bättre, helt okej. Så med inställningen -jag får väl kliva av mattan om det inte funkar, så åkte jag. Allt gick fint och jag har inte mer ont än tidigare, men nu blir det några dagars vila minsann.

Såg bara en minut av Hellenius program som handlade om träning ikväll, det lät intressant och jag ska kolla på det när jag får tillfälle. Alla som tränar är beroende, det är därför man gör det…Dåså…så enkelt.

Såg i spegeln att jag började se lite smal ut. Verkligen inte meningen men de sista två veckornas ökade mängd löpträning har tydligen skrämt iväg ett litet kilo. Sånt tror jag får folk att oroa sig och tycka sämre om att jag tränar. Av omsorg förstås. Det festliga är att jag de senaste månaderna upplever jag att jag äter mer än någonsin. På jobbet har vi en ny kock och hens gröt kan till och med jag äta. Kul att man kan lära sig något nytt även som 34 åring. Kanske smakar maten godare eller så är det min hunger som även gör att jag allt oftare äter två portioner till lunch. Att jag äter gott hemma vet ni redan 😉

20140409-231058.jpg
På bilden ser ni mina nya supersköna mysbyxor från Casall. Jag typ bor i dem.

2 comments

  1. Jag har samma brallor! Så sköna! Och ang kilona. Hände mig för knappt ett år sedan när jag började med mina långpass. Nästan 3 kg! Hade verkligen inte ngn avsikt att gå ned, men helt plötsligt såg jag i spegeln att det bara hänt. Så nu äter jag ännu mer dagen efter långpass och andra dagar jag tränat hårdare och har gått upp igen! Thohej! 🙂

    Och ang dina tankar kring gränser och hur barn uppfattas, jag kan bara hålla med!

Kommentera

