Så kan det gå

Idag var det meningen att jag och H skulle ha en mysig dag hemma tillsammans när hans förskola var stängd. Sedan hade jag bokat in klipptid till både mig och barnen på eftermiddagen. Dagen blev inte som vi tänkt, i stället har vi åkte fram och tillbaka på otaliga bussar.

I måndags när jag och L skulle åka och simma så konstaterade vi att han ju fortfarande haltar. Så vi åkte aldrig. Skumt tänker vi, det är ju ändå två veckor sedan han åkte skridskor med skolan och gjorde sig lite illa. Ja ja, på torsdag får jag kanske gå iväg till vårdcentralen då om det inte blir bättre sa vi.

Så idag skickade jag L till skolan och gick hem och ringde vårdcentralen. Fick en tid, hämtade L och åkte dit. Blev skickade till röntgen i Vällingby. Röntgade fick svar. Varpå vi blev tillbaka skickade till vårdcentralen. Efter lunch i Vällingby och tog vi så bussen tillbaka igen. Nu börjar det bli tight att hinna till klipptiden. Den stressade läkaren säger inte vad de hittat utan mer bara att -åk till barnakuten. En spricka gissar jag utav röntgensvaret.

Fast allvarligt, har man haltat i två veckor kan man halta i två timmar till. Så 30 minuter sena och dugligt stressade anlände vi frisören. Två av tre hann bli klippta och den tredje fick helt enkelt boka en ny tid. Gissa vem…

Nu har J och L åkt in till AS och jag och H myser i soffan. Pustar ut! Hit-dit-hit igen och sedan -dit och hit.

Vad är det med folk och deras fötter. Två vrickade fötter hos kollegorna på jobbet sista veckorna förutom L.

20140320-172233.jpg

20140320-172259.jpg

20140320-172308.jpg

20140320-172717.jpg

Kommentera

