Favorit

I söndags på kick o boxen kände jag direkt under uppvärmningen att vaden kändes konstigt stel. Den behöver väl bara bli lite varm, tänkte jag. Nästan hela passet gick allt bra men när det blev dags för kickar så tjong så gjorde det riktigt ont! Lättade på belastningen och fjuttade på alla sparkar och körde mina rehab övningar sista 10 minuterna. Haltade hem och surade. Efter duschen drog jag på kompressionsstrumporna under resten av kvällen. Det känns liksom skönt med lite stöd. Jag körde kompressionsstrumporna på jobbet också, både igår och idag. Det känns mycket bättre.

Igår åkte jag och Lukas till simhallen igen. En toppen grej för oss att göra tillsammans. Den här veckan gjorde han rekord och simmade 10 längder totalt. Men jag upptäcker att jag inte direkt har någon kunskap kring hur jag ska utveckla hans teknik, kanske ska googla lite inför nästa vecka.

Idag körde jag ett egenkomponerat kettlebellpass för överkroppen. Glädjande nog kände jag inte alls av vaden något under passet men som sagt jag körde ju överkropp så det var ju inte så konstigt.

Passet såg ut så här: Drop set. 12kg kettlebell, dubbla hantlar dvs 6kg, 3kgs hantel. Allt mellan 20 och 5 reps per set. 3 set.

Halo
Svingar
Enarms sving
Pressar, tvåhands med kettlebell
Hantelpress
Clean
Clean med press
Rodd
Biceps

Crunches
Väderkvarnen

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s